Cele mai bune 10 alimente bogate in calciu, ideale pentru intarirea oaselor

Cresterea si mentinerea oaselor, cresterea si întretinerea dintilor, contractia  musculara, semnalele nervoase, secretia de enzime si hormoni. Toate acestea sunt procese care necesita o cantitatea ridicata de calciu de care organismul tau are nevoie.

Consumul de lapte a fost un obicei inca de mici si o sursa importanta de calciu.

Pe masura ce îmbatranim, avem nevoie de calciu, tot mai mult.

O deficienta in calciu este exact de ceea ce trebuie sa iti feresti organismul deoarece poate duce la artrita, degete amortite, crampe musculare, pierderea poftei de mancare, ritm cardiac anormal si multe alte probleme de sanatate.

Daca doresti sa evitati toate acestea, iti recomand cateva alimente bogate în calciu, pe care le poti integra cu usurinta în mesele tale. 

Legumele verzi

CELE MAI BUNE 10 ALIMENTE BOGATE IN CALCIU, IDEALE PENTRU INTARIREA OASELOR - www.healtylife.ro
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn

CELE MAI BUNE 10 ALIMENTE BOGATE IN CALCIU, IDEALE PENTRU INTARIREA OASELOR

Legumele verzi reprezinta o sursa importanta de calciu pentru organism. Calciul il gasesti in , frunzele verzi, extrem de bogate in calciu, dar, de asemenea, sunt bogate si in fier si alte minerale importante necesare organismului tau.

Cand vine vorba de calciu, nasturel este cea mai buna alegere, varza, napii verzi si rucola. Chiar si atunci când nu gasesti legume proaspete în magazine, cele congelate sunt, de asemenea, o alegere buna.

Sardinele

CELE MAI BUNE 10 ALIMENTE BOGATE IN CALCIU, IDEALE PENTRU INTARIREA OASELOR - www.healtylife.ro
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn

CELE MAI BUNE 10 ALIMENTE BOGATE IN CALCIU, IDEALE PENTRU INTARIREA OASELOR

Iti pot oferi mai mult de cinci motive pentru care ar trebui sa servesti sardine la masa cel putin o data la doua zile. Unul dintre ele este continutul de calciu. Al doilea este continutul de fier. Al treilea este pretul excelent raportat la valoarea nutritiva pe care o ofera.

Si mai sunt multe altele. Deocamdata, sa ramanem la cantitatea de calciu, pentru ca un pachet de sardine, iti ofera în jur de 300 mg de calciu.

 

Mozzarella degresata

Incerca sa ghicesti cat de mult calciu exista în 100 de grame de mozzarella (branza fara grasime)? 200mg? 300mg? Gresit!

O cantitate uimitoare de 960 mg, sau aproape 100% din doza zilnica recomandata de calciu poate proveni din 100 g de branza mozzarella.

Alte opțiuni de branza cu continut scazut de grasimi pot fi: ricotta, parmezan, branza elvetiana si cheddar (toate trebuie sa fie cu un continut redus de grasimi).

 

Varza chinezeasca

Varza regulata este la fel de indicata, dar versiunea “chinezeasca” contine cu mult mai mult calciu decat cea regulata.

În 100g de varza cruda din China, vei obtine 100 g sau 11% din doza zilnica de calciu.

Varza verde obisnuita va ofera doar 4%, în timp ce varza roșie iti ofera 3% din doza zilnica de calciu de care ai nevoie. Asa ca, pentru salata de varza, incerca sa folosesti varza chinezeasca cat mai des posibil.

 

Migdalele și lapte de migdale

Aceasta va fi alegerea voastra, puteti consuma migdale crude, sau puteti obtine lapte de migdale.

Migdale crude sunt o alegere mai buna, deoarece acestea contin mai mult de 250 mg de calciu intr-o portie de 100g. Daca preferi laptele de migdale, atunci veti obtine 300 mg de calciu în 200 ml de lapte de migdale.

Fasole

CELE MAI BUNE 10 ALIMENTE BOGATE IN CALCIU, IDEALE PENTRU INTARIREA OASELOR - www.healtylife.ro
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn

CELE MAI BUNE 10 ALIMENTE BOGATE IN CALCIU, IDEALE PENTRU INTARIREA OASELOR

Fasolea este considerata de obicei hrana vegetariana datorita faptului ca este un aliment de baza pentru vegetarieni. Trebuie sa o incluzi neaparat cat mai des in meniul tau deoarece doar 200g de fasole iti va oferi 150mg de calciu.

Tofu

Un alt aliment vegetarian, tofu este unul dintre produsele din soia extrem de bogaet in calciu. O portie de 100g de tofu iti va oferi mai mult de 350mg de calciu, ceea ce reprezinta 35% din doza zilnica necesara.

Daca iti plac alte produse din soia, poti opta pentru lapte de soia degresat sau lapte de soia fara indulcitori. Doar asigura-te ca ambele vin cu adaos de calciu.

 

Brocoli

CELE MAI BUNE 10 ALIMENTE BOGATE IN CALCIU, IDEALE PENTRU INTARIREA OASELOR - www.healtylife.ro
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn

Nu in ultimul rand sa luam in considerare aceasta delicioasa leguma. Broccoli este bun din mai multe motive, versatilitatea fiind unul dintre ele. De obicei broccoli servit la masa de pranz, adaugandu-l intr-un amestec de legume fierte ca garnitura pentru carnea fara grasimi este o masa ideala.

Broccoli nu contine un nivel extrem de ridicat de calciu, cel putin nu ca unele dintre alimentele bogate in calciu din aceasta lista, dar fiecare portie ajuta. 200g de broccoli iti va oferi in jur de 50mg de calciu.


Suc de portocale

Am ajuns la lista de alimente fortificate. Ca si in cazul produselor din soia, sucul de portocale poate fi, de asemenea, bogat in minerale.

Cea mai mare cantitate de calciu pe care o poti gasi in sucul de portocale este in jur de 300 mg de calciu la 200ml.

Cereale

Un alt produs fortificat, cerealele pot fi un mic dejun sanatos, atunci cand sunt combinate cu lapte degresat. Din cereale poti obtine intre 100 si 1000 mg de calciu la 200g.

Totul depinde de calitatea cerealelor.

 

 

Sursa: http://healthyhomestead.com/10-foods-high-in-calcium/