Cum sa-ti reduci cu usurinta tensiunea arteriala? – DIETA DASH

Sunt oameni constanti, dedicati, rabdatori, si mai sunt aceia carora le place sa aborde varianta mai usoara.

Cum sa-ti reduci cu usurinta tensiunea arteriala? - DIETA DASH
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn

Cum sa-ti reduci cu usurinta tensiunea arteriala? – DIETA DASH

Tensiunea arteriala scazuta nu este ceva ce poti sa treci cu vederea si sa te astepti la schimbari rapide in mai bine.

Intr-adevar, sunt aceia care au simptome moderate si cei care au simptome severe ale tensiunii arteriale.

Cheia pentru scaderea tensiunii arteriale este de a combina mai multe aspecte ale vietii tale, toate acestea contribuie la scaderea tensiunii arteriale. Dieta este doar o singura parte, dar totusi, cea mai importanta.

Acum, pentru cei care sunt determinati sa tina o dieta stricta, pot incerca dieta DASH sau Abordari Dietetice pentru Oprirea Hipertensiunii.

Cu dieta DASH, se ofera un plan alimentar specific, în cazul în care alegerile sunt clar precizate iar voi trebuie sa-l urmezi cu strictete. Cealalta optiune este de a include cateva alegeri din dieta DASH, si sa incluzi nutrienti sanatosi, care ajuta la scaderea tensiunii arteriale.


Ce alimente sa eviti?

Fiecare dieta iti recomanda sa eviti unele alimente si sa incluzi altele. Cand vine vorba de o dieta pentru tensiune arteriala ridicata, exista anumite alimente pe care trebuie sa le eviti. Alimente cu cantitati mari de sare, sodiu si grasimi, care cresc rapid tensiunea arteriala, pana la punctul in care incepi sa simtiti ameteli, dureri de cap, si chiar sa lesini.

Pentru a cobori cantitatea de sodiu zilnica, trebuie sa ti evidenta alimentelor pe care le consumi si la sare. Acesta este primul pas.

Urmatorul pas este de a reduce la mai putin de 2300 mg de sare pe zi sau aproximativ o lingurita.

Cum sa-ti reduci cu usurinta tensiunea arteriala? - DIETA DASH -www.healtylife.ro
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn

Cum sa-ti reduci cu usurinta tensiunea arteriala? – DIETA DASH

Atunci cand esti la cumparaturi, uita-te la produsele alimentare care au mai putin de 5% din doza zilnica recomandata de sodiu.

In general, evita intotdeauna produsele la conserva, fast-food, alimentele procesate si alimentele care au 20% sau mai mult din doza zilnica de sodiu. Cel mai mare adaos de sare si sodiu reprezinta condimentele, asa ca incearca sa optezi pentru condimente fara sare. Sau, foloseste tipuri de sare mai sanatoase pentru gatit.

 

Ce alimente SA mananci?

Trebuie sa optezi pentru alimente care sunt bogate in potasiu, magneziu și fibre. Toate aceste ingrediente va vor ajuta la scaderea tensiunii arteriale pastrand-o in echilibru.

Fructele si legumele, sunt cele mai bune doua categorii de alimentatie pe care le poti consuma. De asemenea opteaza pentru: nuci, seminte si carne fara grasimi.

Daca ai nevoie de recomandari specifice, aici sunt unele alimente care ar trebui incluse in meniul tau: mere, caise, banane, curmale, struguri, portocale, piersici, capsuni, mandarine, stafide, mango, pepeni, broccoli, morcovi, sfecla, varza, fasole alba, cartofi, spanac, rosii, peste ton si iaurt fara grasimi.

Dieta DASH

Daca vrei sa ai o tensiune scazuta atunci iti recomand aceasta dieta.

Trebuie insa sa te pregatesti pentru mici sacrificii pe care va trebui sa le faci. Dieta DASH este dovedita ca fiind eficienta de mai multe studii si a fost folosita nu numai pentru scaderea tensiunii arteriale, dar si pentru a pierde in greutate.

Cum sa-ti reduci cu usurinta tensiunea arteriala? - DIETA DASH
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn

Cum sa-ti reduci cu usurinta tensiunea arteriala? – DIETA DASH

Cum trebuie sa mananci?

  1. Fructe: 4-5 portii pe zi, o portie sa contina o bucata medie de fruct, 50g fructe uscate, sau 100g de fructe proaspete.
  2. Legume: 4-5 portii pe zi, o portie sa contina 200g de legume verzi crude, 100g de legume fierte sau 170ml de suc de legume.
  3. Boabe: 7-8 portii pe zi, o portie poate sa contina o felie de paineo cana de cereale ori de orez sau paste fierte.
  4. Produse cu continut scazut de grasime: 2-3 portii pe zi, o portie poate sa contina un pahar de lapte, un pahar de iaurt sau 50 g de branza.
  5. Carne fara grasimi: 2 portii sau mai putin, o portie fiind de 100g de carne fara piele sau un peste.
  6. Nuci / seminte si boabe: 4-5 portii pe saptamana, o portie sa contina 80g de nuci, 2 linguri de seminte sau 100g de fasole.

Sfaturi bonus

Dupa cum s-a mentionat, dieta pentru tensiune arteriala ridicata este doar o singura parte din problema.

Mai exista si alte obiceiuri si stiluri de viata, modificari care sunt necesare pentru a scadea tensiunea arteriala.

Uite cateva recomandari pentru a avea rezultate maxime:

  • Sa te limitezi sau sa renunti la fumat;
  • Sa te limitezi cu alcoolul la maxim 5 pahare pe saptamana;
  • Sa fii activi timp de 30 de minute pe zi, zilnic;
  • Incerca sa pierzi in greutate intre doua si cinci kilograme.

 

Sursa: http://healthyhomestead.com/high-blood-pressure-diet-how-to-easily-lower-your-blood-pressure/